Referaty 
	       Ilość odsłon: 14741
	       | 
	     
	    
	      | 
	       | 
	      
	       | 
	     
	    
	      
	        
	      Urząd Stanu Cywilnego  Kierownik referatu: Zofia Zielińska  ul. jana Pawła II 10  09-550 Szczawin Kościelny    (0-24) 235-13-72 wew.26    Pokój Nr 8    (0-24) 235-13-66  Zakres obowiązków: 
 - realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a w szczególności:
 
 
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
 
 
 - prowadzenie ewidencji ludności (stałego rejestru mieszkańców),
 
 
 - wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
 
 
 
  - wykonywanie zadań wynikających z ustawy - Prawo o aktach stanu cywilnego, a w szczególności z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
 
 
 - realizacja zadań wynikających z ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, a w szczególności przyjmowania oświadczeń o:
 
 
- wstąpieniu w związek małżeński,
 
 
 - braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
 
 
 - stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do Sądu w sprawach możliwości lub niemożności zawarcia małżeństwa,
 
 
 - wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
 
 
 - uznaniu dziecka.
 
 
 
  - z ustawy Kodeksu Postępowania Cywilnego:
 
 
- ustanowienie pełnomocnictwa w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenie alimentacyjne,
 
 
 - przyjmowanie pism sądowych oraz doręczanie ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania w wypadku niemożności doręczenia,
 
 
 - wywieszanie w swoim lokalu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony której miejsce pobytu nie jest stałe,
 
 
 - powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
 
 
 - ustanowienie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie,
 
 
 - składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
 
 
 
  - sporządzanie spisów wyborców.
 
 
 - wykonywanie innych czynności określonych w przepisach szczególnych sprawy powierzone przez organy gminy, wójta lub sekretarza gminy, jak również przejęte zadania administracji rządowej na podstawie porozumienia z organami tej administracji.
 
 
 - szczegółowy zakres zadań określa wójt w zakresie czynności.
 
  
 
Oznaczenie spraw ze stanowiska - USC i SA  
	        
 
  
		
	        
		 
		 
	      
	       | 
	     
	   
	
	       | 
	     
	   
	     |